Trolling i regn................

Var ute i torsdags kväll på ännu ett trollingpass. Den här gången utan Mr 100%, men hade med mig Nicke, rörpularn.
Vädret var väl ungefär som passet innan, mulet, men det blåste mer normalt. Hade ju f-n storm mitt i natten sist och spöregn.
Det här var Nickes första "riktiga" trollingpass på Sjön, och han hoppades väl på att plocka en fining. De hoppades jag med............
Vi hade väl fått ut grejorna vid halv åtta tiden, tre spön var. Halv nio får jag första nappet , på det yttersta paravan spöet . En abborre på 880 gram. En halvtimme senare har jag napp på inre paravan spöet. Det visar sig vara en betydligt större 
abborre. Den tynger ner vågen till fina 1380 gram, 43 cm. Riktigt fet å fin! Nytt "insjö pers" för mig. Kul!
Båda abborrarna togs på Rapala orginal 18 cm.............
Sen kommer det.........Regnet! Av alla pass jag gjort dom senaste 5 åren på Sjön så har kanske haft regn en gång tidigare. Bara i år har det spöregnat på tre pass................
Om det vräkte ner när jag var ute på förra passet, så tok vräkte det ner nu. Kom korta men intensiva skurar. Men nu höll jag mig torr ialla fall, får tacka Geoff för det. Jag fick ett napp till senare på kvällen, en gös snipa på kanske 2,5. Nicke hade ett fint napp som tyvärr klev av. Men det är bara bryta ihop och komma igen. Nästa pass ska jag försöka pricka in lite fin väder. Lägger in en bild oxå. Ha de!         
1380 gram, 43 cm. Nytt pers på insjö borre!

Kommentarer
Postat av: Nicke

Fan vilken fin borre!! Snyggt foto, det måste varit

en bra fotograf!!!:)

2009-08-13 @ 18:15:03
Postat av: Anonym

Riktigt bra fotograf!Sämre på att fiska dock.....FF!

2009-08-13 @ 18:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0